1393-07-20 16:57
8044
1
4181

زیبایی مسحور کننده خانه های قدیمی روستای میاندره کردکوی + تصاویر

بسیاری از خانه های قدیمی در روستا ها جای خود را به ساختمان های چند طبقه داده اند اما در این میان هنوز مکان های قدیمی وجود دارد که  چشم هر بیننده ای را خیره کند و از قدمت بالای آن حکایت کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ، میاندره روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان کردکوی در استان گلستان است که در دهستان سدن رستاق شرقی قرار دارد وجمعیتی بیش از۳هزار نفری دارد. جنوب این روستا را ارتفاعات البرز شرقی تشکیل می دهد ، که حداکثر ارتفاع کوههای آن از سطح دریا به ۳۵۰۰متر می رسد .

بخش شمالی روستا از زمین های جلگه ای هموار با شیب ملایم تشکیل شده است .

با توجه به موقعیت جغرافیا یی ، ارتفاع وامتداد کوهها ونزدیکی به دریای خزر ، آب وهوای معتدل مرطوب را برای این روستا به ارمغان آورده است و پوشش گیاهی این روستا نیز با توجه به ارتفاع زمین متنوع است .

در کوهپایه ها ، زمین های زراعتی توام با چمن زارها گسترش دارند،وتا ارتفاع ۲۴۰۰متری را جنگلهای انبوه پوشانده است . در ارتفاعات پایین درختان ممرز، انجیلی ، توسکا، آزا د ، لرگ ودر ارتفاعات بالاتر درختان ارس،بلوط وسرو کوهی می رویند.

در این روستا با توجه به شرایط آب وهوایی ، بیشترین بارش در فصول پا ییز وزمستان صورت می گیرد . بارش سالانه در حدود ۵۷۰ میلیمتر می باشد . کشاورزی ودامپروری از ارکان اصلی اقتصاد این روستا به شمار می رود .از محصولات مهم کشا وزری میاندره می توان به ؛ پنبه ،گندم،برنج وسویا اشاره کرد.

با توجه به ارتقای روستاهای استان و بهرمندی از بسیاری امکانات چهره روستا های استان گلستان تغییر پیداه کرده است وروستای میاندره نیز از این امر مستثنی نیست.

در این روستا بسیاری از خانه های قدیمی جای خود رابه خانه های چند طبقه داده است تا چهره مدرنتیته در این روستا بخوبی نمایان باشد، اما دراین میان هنوز هم مکان ها و خانه هایی از روستا هستند که چهره وبافت قدیمی خود را حفظ کردند .

در زیر بخشی از خانه های قدیمی روستا به تصویر کشیده است که برخی قدمت بیش از ۵۰ وصد سال دارند.

منزل جلالی با قدمت بالای ۵۰ سال

kh.m.gh6

منزل بهرامی با قدمت ۱۰۰ ساله

kh.m.gh 7

منزل میاندره با قدمت ۳۵

kh.m.gh 2

پله چوبی خانه های قدیمی روستا

kh.m.gh 1

kh.m.gh 9

kh.m.gh 8

kh.m.gh 10

kh.m.gh 11

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ولایت

از اینا تو همه روستاها هست!!! میاندره!!!!

0
0
پاسخ
1393-07-20 17:26

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.